Boekenbakkers

Ik haal altijd mijn boodschappen bij de emte (want die zit om de hoek). Koopjesjagen doe ik ook, dan haal ik andere dingen bijvoorbeeld bij de Lidl of de Albert Heijn. Maar ik wil het nu over de emte hebben. Want de emte is geweldig (nou dat is een tikkeltje overdreven, maar toch). Want bij de emte hebben ze altijd van die leuke spaaracties. En in het gebied waar ik woon (Dauwendaele, Middelburg) pakken deze spaaracties wonderbaarlijk goed uit voor de kinderen. Want in deze wijk wonen geen rijke mensen, hier wonen kinderen die niet veel hebben. Door een spaaractie te doen waarmee ze dus sparen voor gratis boeken, maak je de stap naar lezen (die tegenwoordig al zo ver weg is voor de meeste kinderen) zo laagdrempelig, dat ze veel sneller gaan lezen.

Dit is de tweede actie waarbij je kinderboeken kunt sparen. Van de vorige actie heb ik ze allemaal en dat ga ik nu zeker ook proberen. Veel kinderen sparen ook deze boeken. Vorig jaar heb ik zelfs nog zegels uitgedeeld in de klas. Emte bevorderd het lezen voor kinderen, en daarom zijn ze geweldig!

Geef een reactie

